Gara-Gara Tidak Mahu Masa Depannya Gelap, Gadis Minta Security Guard Padam No Hp Nya

Gara-gara berkerja sebagai Security Guard seorang gadis meminta seorang lelaki memadam no hp nya kerana tidak mahu masa depannya gelap.

Perbualan gadis dengan lelaki tersebut melalui aplikasi whatsaap menjadi tular hari ini di laman sosial dan banyak mendapat kecaman netizen dari Sarawak, yang tidak berapa suka dengan perbualan wanita tersebut yang seolah-olah merendahkan mereka yang bekerja sebagai Security Guard.

Menerusi perbualan tersebut, gadis tersebut pada mulanya menyangka lelaki berkenaan bekerja sebagai seorang tentera. Apabila melihat lelaki berkenaan lepak bersama kawan-kawannya yang bekerja sebagai Tentera.

Pada pandangan penulis jika tidak suka sekalipun dengan lelaki tersebut yang hanya bekerja sebagai Security Guard, tak seharusnya gadis berkenaan berbicara sedemikian rupa. Hingga tergamak menyuruh lelaki berkenaan memadam no hp nya gara-gara tidak mahu masa depannya gelap.

Namun apa yang menariknya dari info yang penulis perolehi, lelaki berkenaan sebenarnya memang bekerja sebagai seorang tentera. Sengaja dia mengatakan yang dia bekerja sebagai Security Guard bagi menguji gadis berkenaan. 

Comments

  1. Jangan pandang rendah pada seseorang perkerja security guards kerana roda kehidupan ini berputar dengan cara yang cukup misteri.

    Orang yang lemah dan pernah kita pandang rendah mungkin akan berjaya pada masa akan datang jauh lebih hebat dari apa yang kita dapat bayangkan.

    Orang yang hebat dan kita pandang tinggi bahkan mungkin diri kita sendiri, tanpa kita ketahui akan jatuh terperosok ke lembah hitam yang paling dalam.

    Berpada-padalah dalam menyanjung dan mengeji, kerana takdir kehidupan semuanya dalam genggaman takdir Allah yang tidak kita ketahui.
    #Jangan kecam saya ya.

    ReplyDelete
  2. Dolok aku knl ngn security guard. Xkesah pn apa kja nya. Trs betunang. Alhamdulillah kbtolan bbrapa bln sblm nikah rezeki nya dpt kja gomen. cerah jk ms dpn. Terimalah sseorang apa adanya. Insa allah, rezeki dtg tnpa dsangka..

    ReplyDelete
  3. Hahaha kalau kat kampung.. wlpun krja skuriti guard..tp blakang mau tau bhai..kebun sawit berpuluh ekar..silap2 income.. smpai 5k sbulan..

    ReplyDelete
  4. sapa mok laki yg x habis skolah. aduhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada org maok, aku skolah sampey form 3....form 4 & 5 aku x skolah, tpi aku ambik juak spm.... 5 tahun ku kerja hotel, knek towk Alhamdulillah aku dpt kerja gomen.... Jgn pikey laki x abis skolah xda papa, tuhan maha adil, sekali ko mdh gia, mungkin benda ya akan terpalit ke anak kau kah, bakal laki kau kh.... ��

      Delete
  5. X kisah kah keja guard kah keja apa kh, janji keja ya halal & plg penting org laki ya dh berusaha memajukan dirik ny ekot kemampuan & sigat kerja. Mun nk dibanding dgn org laki yg pemalas langsung x mok keja, tauk nk nuntum cap apek isap gam mkn pil nak, 1000 kali lebih bagus org laki guard waima keja ny jd guard jak. X kisah keja gomen kh, keja company kh, self employed kh yg penting halal & ada usaha memajukan dirik. Takut glak nak gelap masa dpn tek nakk....

    ReplyDelete
  6. Aku keja pak gad.. Patut lah mpuan sik pandang aku.. Tkut xda masa dpan duhal..

    ReplyDelete
  7. Carilah suami yang setaraf dengan darjat kita sendiri.Jangan pula nak cari yang lebih berada taraf darjat kita sendiri.

    ReplyDelete
  8. Mun sik tegal arwah Bapak ku kerja security guard, sik makan anak2nya, sik kali aku tok dpt sekolah tinggi, dengan gaji yg sik berapa byk yala nya ngidup anak Bini, jgn pandang hina keja tok, bagus gik kja mcmtok drpd dudok tekatok2 ngabis duit org tua xda pekdah..

    ReplyDelete

Post a Comment