4 Lelaki Dicekup Polis Kerana Disyaki Terlibat Dalam Kes Samun

Kuching: Polis Daerah Kuching telah menahan empat lelaki yang dipercayai terlibat dalam kes samun seorang wanita berusia 21 tahun disebuah pusat membeli belah malam Selasa lalu.

Ketua Polis Daerah Kuching, ACP Abang Ahmad Abang Julai yang mengesahkan, suspek pertama berusia 25 tahun telah ditahan oleh sepasukan anggota yang menyerbu sebuah rumah di Taman Samarindah Kota Samarahan 7.15 pagi.

Polis turut merampas sebuah kenderaan  yang dipercayai digunakan dalam kes samun.

Pasukan polis yang sama telah membuat serbuan ke atas tiga buah premis di sekitar Kampung Merdang Lumut dan kawasan perumahan Taman Samarindah, Kota Samarahan dan telah berjaya menahan tiga lagi suspek berusia dalam lingkungan 18 hingga 23 tahun.

Hasil siasatan awal mereka mengaku terlibat melakukan samun berkenaan dan juga mengaku terlibat dalam kes berasingan yang mendatangkan cedera dengan senjata tajam di Taman Samarindah pada pukul 3.15 pagi.

Kesemua suspek yang berada dalam keadaan khayal sewaktu tangkapan dilakukan.

Dalam kejadian 8.00 malam Selasa lalu mangsa telah disamun sewaktu menunggu untuk balik dari bekerja oleh bapanya dan kehilangan sebuah telefon bimbit.

Manakala mangsa tikam berada dalam keadaan stabil dan dirawat di Hospital Umum Sarawak. Kes disiasat dibawah Seksyen 324 dan 392 Kanun Keseksaan.

Comments