Guru Ditahan Polis Di Kapit, Kerana Liwat Murid 50 Kali Selama 2 Tahun

SIBU: Nafsu songsang seorang guru, hingga sanggup meliwat anak muridnya sendiri lebih 50 kali terbongkar setelah guru terbabit berjaya diberkas oleh sepasukan anggota Siasatan Jenayah di Ulu Kapit pagi semalam.

Jenayah menjijikkan itu terdedah setelah mangsa menceritakan pengalaman buruknya kepada seorang guru, yang kemudian bertindak membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Mukah.

Ketua Polis Daerah Mukah, Deputi Superintendan Jimmy Panyau berkata, susulan laporan tersebut, pada petang Selasa, polis Kapit telah melakukan penjejakan sebelum menahan suspek terbabit yang berusia 42 tahun.

“Detik hitam remaja berusia 14 tahun itu bermula sewaktu mangsa berada pada tahun enam di sekolah rendah di Ulu Kapit, apabila diliwat lebih 20 kali oleh suspek di kuarters guru dan sebuah hotel di bandar tersebut.

“Difahamkan insiden itu berlaku sekitar bulan Ogos hingga Disember 2015.

Kata Jimmy, mangsa terus menjadi habuan pelepas nafsu suspek biarpun telah bertukar ke sekolah menengah di Mukah selepas itu.

“Kali ini mangsa diliwat di sebuah rumah persendirian di Kemunyang di sini, selain dibawa bermalam di hotel bajet.

“Malah difahamkan, sepanjang tahun lalu, mangsa telah diliwat lebih 30 kali.

Pada tahun ini katanya, di antara Februari hingga Mei, suspek terus mengulangi perbuatan terkutuknya itu, dan kali ini dilakukan di Mukah, berhampiran sekolah mangsa.

Kata Jimmy, mangsa takut untuk mendedahkan ‘rahsia besar’ terbabit kerana khuatir akan dicederakan suspek.

Justeru dia mendiamkan perbuatan itu, hinggalah gangguan emosi dan traumanya berjaya dikesan oleh guru lain di sekolah baharunya.

Susulan laporan polis tersebut kata Jimmy, polis berjaya memberkas suspek di sekolah tempatnya mengajar, di hulu Kapit sekitar jam 10.40 pagi semalam.

“Suspek kini ditahan di lokap Balai Polis Kapit dan akan dibawa ke IPD Mukah untuk perintah tahanan reman.

Kes diklasifikasikan di bawah Seksyen 377 C kerana melakukan seks di luar tabii.

Mangsa telah dihantar ke Hospital Sibu untuk pemeriksaan kesihatan dan dibenarkan keluar petang semalam. – Sarawakvoice

Comments